Proiect de weekend – bord HONDA CB 1

Honda CB 1 Brasov Belvedere

A sosit de ceva vreme iarna, iar motocicleta am lăsat-o să se odihnească în garaj. Totuşi un gând nu mi-a dat pace. Vreau să personalizez motocicleta! Îi schimb carcasa instrumentelor de bord!

Vara asta mi s-a ars un martor de bord, cel pentru faza lungă. Toate bune şi frumoase, mi-am spus că în 1-2 ore desfac bordul, schimb becul şi toate se rezolva. Am făcut treaba asta şi pe parcurs ce-mi este dat să văd? Bordul era praf şi pulbere de-abia se mai ţinea pe el. Aşadar a încolţit ideea, vreau să personalizez motocicleta. Îi schimb carcasa instrumentelor de bord!

Am început prin a comanda o carcasă nouă pentru instrumentele de bord, a ajuns după 30 zile şi eram cel mai fericit dintre pământeni. Între timp venise şi iarna, Honda mea stătea liniştită la hibernare. Am desfăcut bordul şi l-am aşezat lângă noua carcasă. Uitându-mă la el, mi-am zis: „Pot mai mult! Schimb carcasa şi cadranele le doresc albastre, iar vitezometrul îl doresc în km/h.” Motocicleta a fost prevăzută cu vitezometru marcat în mile pe partea exterioară, iar pe cercul interior era marcat timid în km/h. Din păcate era atât de timid marcat că doar la o inspecţie atentă ai fi remarcat că este ceva scris acolo.

Am căutat pe web un producător de cadrane moto la comanda. L-am găsit destul de aproape, în Germania. Partea bună este că oamenii vorbesc limba engleză şi ne-am înţeles de minune asupra design-ului şi preţului. Le-am trimis o imagine cu ceea ce doream eu să obţin, ei mi-au trimis un draft  potrivit cerinţei mele. După două trei optimizări am ajuns la un design final, pe care îl poţi admira în toată splendoarea sa în imaginile de aici.

Astăzi a venit ziua cea mare. Am început prin desfacerea ceasurilor din vechea carcasă, le-am curăţat de praful adunat din ’89 până în prezent. Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu familia Honda, CB 1 (NC27) s-a produs pentru doi ani, în 1989 şi 1990. Are 400 cc şi ~56 CP, suficient pentru o motocicletă de stradă ce are 180 kg.

După cum spuneam, am curăţat ceasurile. Le-am demontat din vechea carcasă şi printre picături am citit instrucţiunilor primite pentru schimbarea cadranelor. Asta ca să fiu sigur că ceea ce văd şi am înţeles este bine şi pot purcede mai departe.

Bord Honda CB 1

Atenţie mare la momentul în care detaşezi acul indicator de ceas, pentru că poţi să strâmbi axul, ceea ce va însemna multă muncă în plus.

Turometru Honda CB 1

Cadran turometru si turometru Honda CB 1

Se desfac şuruburile ce ţin cadranul pe poziţie, de asemenea se dau jos acele tampoane de cauciuc ce ţin cadranul în suporţii carcasei. Din comoditate se poate monta noul cadran direct peste cel vechi, cu atenţie la limitatorul acului indicator (un ţumburuş mic de plastic ce se poate rupe destul de uşor).

Spate carcasa instrumente Honda CB 1

Se repetă operaţiunea de desfacere, de data asta în sens invers. Aşezi cadranul pe poziţie, îi fixezi şuruburile. Montezi cadranul în carcasa, cu atenţie la suporţii de plastic. Strângi şuruburile ceasului indicator, fie el vitezometru sau turometru.

Vitezometru original Honda CB 1VItezometru Honda CB 1

Odată terminată operaţiunea te dai jumătate de metru in spate şi admiri opera de artă. Acum se cheamă că ai un bord de motocicletă personalizat. Este exact ceea ce doream pentru motocicleta mea. Dacă te uiţi atent la prima imagine, unde se vede bordul original, erau trasate două linii. Aceste linii marcau vulgar şi ostentativ vitezele de 50 km/h respectiv 100 km/h. Ca să respect tradiţia, am cerut ca şi noile cadrane să fie marcate la fel dar într-un mod mult mai subtil şi elegant.

Instrumente bord Honda CB 1

Reclame

2 gânduri despre „Proiect de weekend – bord HONDA CB 1

  1. Salut,
    poti sa-mi spui si mie de unde ai comandat cadranul pentru turometru ?
    am si eu un proiect similar. Eventual daca mai ai cadranul turometru original, m-ar interesa
    Multumesc

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.